Indhold er hentet
Guide: Sådan får du udbetalt dit tilskud
For at få dit tilskud udbetalt, så er der nogle vigtige ting du skal være opmærksom på. Først og fremmest skal vi have en kopi af den faktura du har modtaget og betalt, samt dokumentation for at betalingen er gennemført. Se hér, hvad du skal gøre for at sætte udbetalingen i gang.
Indhold er hentet
Når du har tilegnet dig et hav af nye kompetencer, og er klar til at erobre nye afkroge af markedet – så er det også tid til at uploade din leverandørfaktura samt betalingsdokumentation.
Fakturaen skal leve op til de almindelig krav for en faktura samt at ydelsen angivet på faktura og det indkøb du har foretaget er støtteberettiget.
Udover faktura, så skal vi også have dokumentation for at fakturaen er betalt. Betalingsdokumentationen kan f.eks. være en kvittering fra din netbank, der viser betalingen af fakturaen.
Vi SKAL som minimum kunne se:
- Beløbet
- Betalingsdato
- Kontonummer / indbetalingsnummer, beløbet er overført til og fra.
Upload af disse foregår via din profil på www.ivdk.ehsys.dk. Se hvordan nedenfor.
Indhold er hentet
Sådan uploader du faktura og betalingsdokumentation
Log ind på din profil via dette link.
- Klik på det gældende tilskudsforløb som du vil uploade faktura og betalingsdokumentation for (NextStep eller Business Boost).
- I boksen faktura finder du knappen "Indsend faktura", klik på den.
- Herefter udfylder du alle oplysninger i formularen. Vær opmærksom på at det er vigtigt at de oplysninger du indtaster skal stemme med det som fremgår af faktura og betalingsdokumentation.
- Tryk på "Indsend faktura" når du er færdig.
OBS: Hvis du har delt dit tilskud op, får løbende del-fakturering, eller på anden vis har mere end en faktura at uploade, skal du blot gentage trinene for hver faktura.
Indhold er hentet
Når du har indsendt din faktura og betalingdokumentation
Når du har indsendt din faktura og betalingsdokumentation gennemgår vi den hurtigst muligt.
Når vi har gennemgået materialet, og hvis du i øvrigt har gennemført dit Busiess Boost- eller NextStep-forløb, modtager du en mail med link til udfyldelse af de obligatoriske slutoplysninger og en evaleuering af dit forløb. Der går ca 7-14 dage fra afgivelse af slutoplysninger til du modtager tilskuddet på din virksomheds Nemkonto.
Du kan forvente at der maks går 30 dage fra indsendelse af faktura og betalingsdokumentation til at du modtager tilskuddet.
Hvis vi har kommentarer eller rettelser, der skal på plads før vi kan udbetale dit tilskud, modtager du en mail direkte fra os med anvisninger til, hvad du skal gøre.
Indhold er hentet
Det skal du også huske
Der er en række ting du skal have klaret på dit forløb, før vi kan sende dig link til afgivelse af slutoplysninger. Det er følgende:
- Indsendt og få godkendt faktura og betalingsdokumentation.
- Udfyld handlingsplanen, hvis du er på NextStep.
- Registrer timer og underskriv dine timesedler (vi gennemgår og sender timesedler til underskrift løbende). Business Boost kræver minimum 18 timer. NextStep kræver minimum 40 timer.
- Gennemført dit forløb med den valgte leverandør.
Har du spørgsmål?
Støttet af: